fredag 3 april 2009

Trendspanat vecka 14

#1. Ägget!
I går var det dags för reklambranschens stora ryggdunkarfest; Guldäggsgalan. Vår interna morgonfikajury belönade denna med guldägg för bästa film med motiveringen att det är ett smart sätt att vända på ett uttjatat perspektiv:



Och apropå att vända på perspektivet så ger vi denna ett hedersomnämnande också.

#2. Filter prisad
Tidningen Resumè har nyligen utsett Sveriges bästa tidskrifter. Filter tog hem förstaplatsen med motiveringen ”Kvalitet rakt igenom”. Ni som följer den här bloggen vet att vi håller med.

#3. Hundkläder för hundväder

Den japanska marknaden för tillbehör och kläder till hundar uppgår till 60 miljarder kronor! Uppsving på gång även i Sverige?




Veckans…

… snackis: Med risk för: upprepning/bli anklagade för att vara enkelspåriga sportfånar och/eller regionala fanatiker. Finalen är glödhet. På isen, i fikarummen, i telefonluren.

…hiss: PraktikantJocke är inte bara en gudabenådad photoshopguru. Han lirar finstämt också. Lyssna här.

…diss: Vi tror att det var Boorken som började i Sverige. Sedan har det spridit sig till varenda tränare, expertkommentator, krönikör, spelare och ismaskinsförare: begreppet momentum. Troligen har momentumsmittan kommit från staterna där det används flitigt i samband med hockeysnack ungefär i betydelsen ”bli slagkraftig, vinna mark.” På liknande sätt används nu också dag-till-dag om spelare som är skadade. Fritt efter NHL-uttrycket day-to-day. Allt som är stort i Amerika behöver väl inte bli det här?