måndag 22 november 2010

Praktikant-Terése presenterar sig


Idag har det snöat, sockarna är blöta! Det första jag gjorde här på Concret var att ta av mig skorna (det gjorde ingen annan). Nu får de torka vid elementet. Jag lutar mig tillbaka och vickar på tårna så fort jag kan. En spännande praktikplanering ligger framför mig och frestar med illustrations- och skrivuppgifter och annat kul. Bara sånt jag gillar!

Jag har sett fram emot dessa fyra månader länge. Idag är min första dag. Klassrummet är utbytt mot en riktig arbetsplats och äntligen kommer mina intressen och kunskaper att möta verkligheten för andra gången i utbildningen på SVF. Här hoppas jag att jag kommer lära mig hur man skriver som David och fotar som Mats, kanske till och med hur man webbar som Anders. Och inte minst hur man dricker kaffe typ femton gånger om dan. Kanske kan jag lära dem något i gengäld? Jag tänker hur som helst satsa på att suga åt mig en massa nya kunskaper. Ungefär som en tvättsvamp.

So long!

Terése