fredag 11 februari 2011

En praktikperiod enligt Terése K


Nu ger vi vintern en käftsmäll, eller hur Anders?

I november stod blommorna torra och jag trodde att de hade dött. Jag diskade en kaffekopp, tittade på dem och gav lite vatten som tröst. Nu blommar det glatt i köksfönstret. Jag känner mig lite hjältig. Hoppas grabbarna här tänker göra allt för att hålla dem vid liv från och med nu, när jag lämnar Concret för att bege mig vidare. Jag har lärt känna järngänget; David, Anders och Mats. Hanna och Chrille. De är alla jättegulliga. Men allra gulligast var Gösta och Frasse. Mats har sagt att Frasse gillar tjejer och att han gillar Gösta för Gösta är ju en tjej. Hoppas han gillar mig lite också för jag tyckte han var söt. Jag tyckte Gösta också var söt när hon satt på mina fötter och blev kliad på huvudet och sa voooofff.

Jag vill nu säga STORT TACK! till er på Concret för gästvänligheten. Jag har fått pyssla med loggor, texter, illustrationer och layout. En kampanjidé har jag också kläckt ur mig, i samarbete med min klasskompis Anne som praktiserar på Day fotografi. Den handlade om en urhäftig produkt… Jag har också medverkat i möten och varit med på reportage och kundbesök. Det har varit roligt och givande. Tack igen.

Nu fixar vi så det blir vår! Vi seees!

Kram Terése