fredag 20 februari 2009

Trendspanat vecka 8


#1 HV kryssar och berättar historier
20 oavgjorda den här säsongen. Det är nästan varannan match det. Inför slutrafflet i serien och stundande slutspel står det dock klart att HV är väldigt svåra att slå under ordinarie tid. Och när vi ändå pratar HV så måste gänget bakom HVTV creddas. Ett hett område inom varumärkesbyggande just nu är storytelling och det är precis vad HVTV gör. Man får känslan av att var med i omklädningsrummet. Smart.


#2 Alla talar om Hahn & Heinsjö

Designföretaget Hahn & Heinsjö har fått en riktig rivstart. Här två erkända designbloggar som hyllar H&H-produkterna:
Husmusen
Inredningsbloggen i SvD

#3 Från CD till Live!

I Pirate Bay-rättegångens bakvatten produceras mängder av rapporter som visar att konsertbolag lockar världsartister från skivbolagen. En naturlig utveckling när skivförsäljningen dalar; intäkterna från konserter och kringprodukter blir allt viktigare.
Nyligen övergav till exempel Shakira sitt skivbolag Sony BMG för Live Nation. Det tioåriga kontraktet som omfattar turnéer, skivor, merchandise och sponsring uppges göra Shakira 70-100 miljoner rikare. Dollar då alltså…

Veckans…

… snackis. Att faktiskt ytterligare en Concretmedarbetare ramlade i gitarrfällan och gjorde ett inköp. Ledtråd: Han diggar Albert Lee och tycker att C7 är ett härligt 60-tals ackord. Han var nämligen med på den tiden.
… hiss. Svenska skidskyttar. Både framgångsika och frispråkiga.
… diss. Ryska skidskyttar. Både dopade och hotfulla.