torsdag 15 oktober 2009

Det kom ett brev...

… och det innehöll det sämsta säljbrevet ever! Här återgivet i sin helhet (jag vet, det är hur långt som helst), inklusive alla felstavningar, märkliga formuleringar och konstiga upprepningar. Och vad gäller avdelningen vinstsystem-analys så borde de rekrytera en statistiker som upplyser chefen att det lär vara ganska låga vinstchanser på ett nummer som dragits flera gånger förra veckan…

Slutsats – gör aldrig så här:


Gratulerar herr Söderlind!

Det gläder mig, att också också hör till de speciellt utvalda personer i din stad som jag idag har nöjet att få överlämna detta attraktiva Premium-erbjudande till.

Bäste herr Söderlind, ja, du hör också till de utvalda: Som Premium-kandidat har du möljighet att delta i mitt nya Dator-logik-vinst-systemet. Och fastän jag inte har så många lotter att erbjuda, så kan jag ge dig att möjligheten att vara med och att utnyttja dina chanser optimalt direkt nu när det i 126:e miljonlotteriet startar – det tack vare en dator-optimerad lott-slutsiffra.

Mina experter på avdelningen vinstsystem-analys valt ut speciellt har för dig för din personliga lott-slutsiffra. *****53. Denna slutsiffra har dragits speciellt ofta under de senaste 12 dragningarna och är därför ett riktigt lyckonummer. Ja kan bara rekommendera dig att vara med.

Med din personliga lott-slutsiffra kan du nu i hela 182 dagar, timme för timme, alltså var 60:e minut – dygnet runt vinna 5.000 Euro/51 439 SEK kontant. Och dessutom har du den enastående chansen att vinna en av de många direkt-pensioner under hela 10 år på upp till 5 000 Euro / 51 439 SEK! Denna pension är säker även i krissituationer och du kan njuta av ett bekymmersfritt liv. Och det bästa: Du behöver inte bo i Tyskland eller vara tysk medborgare för att ha denna unika chans.

Totalt är det i det 126:e miljonlotteriet fråga om över 1,7 miljoner enskilda vinster med ett totalt värde på över 892 miljoner Euro/ 91 769 747 000 SEK och en högsta vinst på otroliga 16 miljoner Euro / 184.358.400 SEK.

Vad väntar du på? Jag är säker på att tiden är mogen för din stora vinst! Du har en unik chans att vara med i detta lotteri, alltså ta vara på den, bäste herr Söderlind.

Registrera dig nu för din Premium-lott från BOESCHE. Använd det bifogade personliga certifikatet som berättigar dig till att delta och bestäm dig för en av de båda Premium-lotterna. Du har en statligt garanterad vinst-chans:

Med 3 stycken lottandelar med olika lottnummer har du redan en chans på 90,9 % under tiden som lotteriet pågår. Och med fem lottnummer, som bara kostar lite mer, kommer du till och med upp i en chans på hela 98,4 %.

Jag kan bar rekommendera dig att svara direkt, så att du inte missar den unika chansen att vinna attraktiva penningsvinster från Tyskland med din Premium-lott och din dator-optimerade lott-slutsiffra. Och glöm inte, att jag inte har så många lotter att erbjuda. Lotteriet startar 1 december och ddu har redan från första timmen chansen till en direktvinst på 5 000 Euro/51 439 SEK! Se fram emot att vara med – en sådan Premium-chans får du inte varje dag, bäste herr Söderlind.

Med vänlig hälsning från Kassel, Din statliga lotteriåterförsäljare

Johann Peter Boesche

PS: Skicka tillbaka ditt personliga cdeltagarcertifikat som berättigar dig att delta med den önskade Premium-lotten till mig i det bifogade svarskuvertet snarast möjligt eller faxa det ifyllda certifikatet till: 00494027888819. Du får då omgående din personliga Premium-lott och övriga intressanta informationer.