fredag 16 april 2010

Min tid på Concret

När jag kom till Concret första gången för tolv veckor sedan hade jag inte en susning om vad jag skulle vara med om. Jag hade inte en aning om att jag skulle lära mig så mycket. Speciellt inte om skog. För det har varit mycket skrivande kring just skog. Till min pappa och farfars stora lycka.

Skog och vårdval har främst stått i fokus. Ett vårdval jag inte hade någon koll på när jag började och som jag efter sju föreläsningar med David hade en rätt hyfsad uppfattning om.

Men det har inte bara varit skog och vårdval. Det har bland annat smitit in lite mode på en kant. Uppdragen har alltså varit vitt skilda från varandra. En härlig variation och ett arbetsklimat jag trivs med. Med uppdraget inom mode fick jag även skriva inom ett område jag har förkunskap och ett stort intresse för.

Att få vara med på riktigt under tolv veckor har varit extremt lärorikt. Och då syftar jag inte bara på nya kunskaper inom skog och vårdval. Jag har framförallt fått en hel del tips från David kring mitt skrivande. Vilket har varit en utmärkt chans för mig att utveckla mitt skrivande och speciellt för att skriva reklam.

Det har hänt mycket på den här tiden. Inte bara har jag lärt mig massor och fått omsätta teoretiska kunskaper i praktiken, det har äntligen blivit vår också! När jag började för tolv veckor sedan låg snön tjock och det kändes ett tag som om det aldrig skulle bli vår. Men lagom till att min praktik nu tar slut är det sol och underbart väder ute. Och det hade inte kunnat komma lägligare. Även om det är trist att nu lämna praktiken och de fasta rutiner jag fått är det härligt att kunna spendera hela dagarna ute i solen.

Tack för den här tiden!
/Praktikant-Anna