fredag 29 oktober 2010

Praktikant–Julia presenterar sig


Det här är Julia som skriver. Julia Hellgren till och med.

Jag är 17 år sen april och pluggar Animation på Eksjö gymnasium. Och med det i tanke bor jag där under veckorna på ett elevhem med tre meter i tak. Över helgerna åker jag hem till Jönköping, för att plåga min familj (Far, Mor, syster, bror. Skulle kunna skriva syster igen men hon bor nu för tiden med en kille som säljer snus). Skulle jag inte åka hem över helgen hade jag suttit och spelat Playstation, dator eller ritat på mitt rum. Eller leka med min klass som jag trots allt delar hus med. Vi delar samma intressen, jag och min klass. Och det är ju bra, eftersom en del av dom har rest genom halva Sverige för att studera just Animation och konst.

Anledningen till att jag satte mig vid datorn och prioriterade "Reklambyråer" och "Webbyråer" som praktikplats är inte bara för att min lärare sa åt oss att hålla oss till estetiska områden utan för att jag är nyfiken på hur en sådan arbetsplats ser ut. Nu ska jag göra min sista praktikdag i en av stans kalla lokaler, men i värmen som är Concret.