måndag 18 februari 2008

Välkommen praktikantJocke




Den här veckan har vi Jocke på praktik. Så här presenterar han sig:

"Mitt namn är Joakim Gabrielsson och kommer ursprungligen från en liten ort som heter Sjuntorp. Denna idylliska håla ligger bara några minuter från staden Trollhättan, eller Trollywood som stolta Trollhättebor väljer att kalla det. Detta på grund av alla filminspelningar som äger rum där. Dock är inte jag så stolt så jag väljer att kalla det Trollhättan. Jag flydde faktiskt från stan i mitten av 00-talet, till en fjälltopp i Jämtland som kallas Åre. Där var det lite skönare stämning, och jag lärde mig snabbt att uppskatta puderåkning framför den rastlöshet som så lätt sköljde över mig i Sjuntorps djupa skogar.
Efter ett år i skidmeckat ville jag ta tag i mitt liv och leta upp en utbildning som passade mina önskemål. Eftersom jag under många år intresserat mig för formgivning och reklam ville jag spinna vidare på det. Jag fann en yrkesutbildning i Jönköping på Södra Vätterbygdens folkhögskola som bar namnet: Grafisk form och kommunikation. Denna utbildning har jag nu gått sedan augusti månad och trivs välding bra.
Nu befinner jag mig på Concret Reklam en vecka där jag hoppas hinna känna in hur det är att jobba på en reklambyrå. Jag hoppas även att jag under veckan lär mig ett och annat, och kanske får också jag möjlighet dela med mig lite av vad jag kan."

Inga kommentarer: