fredag 13 mars 2009

Trendspanat vecka 11

#1. Press på Mats
Det är inte utan att det märks att det är vernissage på g. Väldigt bra respons redan och nästa vecka kommer att innebära en hel del presskontakter för mästerfotografen. På onsdag är det som bekant dags.

#2. Nytt gammalt namn
Språkprofessorn och akademiledamoten Sture Alléns förslag att kalla den nya Göteborgsarenan för ”Gamla Ullevi” har vållat stora diskussioner i väst. Alléns jobb har varit att namnge den nya fotbollsarenan. Efter utvärdering av en stor mängd inkomna förslag föll alltså valet på samma namn som den gamla arenan som låg på samma plats.
– Brist på nytänkande, tyckte allmänheten.
– Problem med att det som nu blir den gamla arenan heter ”Nya Ullevi” och den nya arenan blir ”Gamla” framhölls av vän av ordning.
När så fakturan från Sture på närmare 45.000 kronor damp ner i veckan eskalerade kritiken.
Till Stures försvar ska dock framhållas; Ibland kan ett namnbytesarbete komma fram till att det bästa nya namnet faktiskt är det gamla…

#3. Snygga övergångar
AMFs senaste reklamfilm på Framtidstemat har många snygga övergångar. Och visst tävlar vi om det mesta. Snyggt jobbat av F&B.




Veckans...

... snackis:
Hockeyslutspel. Man fattar vilket genomslag idrotten har när vartenda samtal från kunder och leverantörer i hela Sverige inleds med hockeysnack.

... diss: Hockeysäsongen kan vara över redan imorgon, lördag.

...hiss: Fotbollssäsongen är snart här. Superbike har redan börjat och snart dags för MotoGP-cirkusen.