måndag 22 oktober 2007

Diktande praktikantprinsessa



Den här veckan utökar vi praktikantkåren på Concret med Olivia.
Så här presenterar hon sig:

"Jag heter Olivia Stalin och är 17 år gammal.
Jag går på Per Brahe gymnasiet. Där läser jag bild och form, så jag är lite intresserad av att måla med mera.
Om jag har familj? Nej, men en familj har mig. Jag har en far som heter Svante Stalin. Min moder heter Elisabeth Stalin, och sen har jag även en bror som heter Olof Stalin. Jag vet också att vi har ett roligt efternamn, men svaret är nej på era frågor. Vi är INTE släkt med någon Josef.

Jag bor i ett fallfärdigt hus på Bymarken här i Jönköping, där färgen på huset flagnar och dammråttorna finns överallt.
På fritiden tycker jag om att måla, spela gitarr, lyssna på musik och som alla andra vara med kompisar.
Jag målar mest med tusch, på gitarren spelar jag mest Dylan, i mina hörlurar spelas Johnny Cash sina låter just nu, och kompisarna är ganska många.
I helgen ska jag till den kungliga huvudstaden, med alla mina rödhåriga vänner. Jag har på något sätt lyckats samla ihop alla rödhåriga i hela Jönköping i min bekantskapskrets.

Jag höll nästan på att glömma, jag skriver dikter också. De låter som grötrim om jag ska vara ärlig, men på något sätt har jag gått med på att läsa upp dem på Nyfiket Fredagen den 9:e november. Om jag klarar pressen…"

Fem frågor till Olivia:

Vad är bra reklam?
– Jag vet inte; men favoritreklamen är nog den när det studsar studsbollar ner för en gata i San Fransisco och så spelas Jose Gonzales i bakgrunden.

Varför grafisk design?
– För att man får leka i Photoshop.

Vad hoppas du få ut av din praktik på Concret?
– Lära mig lite mer om Photoshop och Illustrator. Sen verkade programmet Adobe Flash roligt. Det skulle vara roligt att få någorlunda bra betyg också.

Vilken är din drömarbetsplats?
– Det vore kul att jobba inom reklam. Jag har inte riktigt tänkt på det. När jag var liten ville jag bli prinsessa, men jag tror inte det finns någon vidare utbildning till det.

Hur spenderar du helst fritiden?

– Jag lyssnar på musik och är lite kulturellt lagd som jag nämnde tidigare. Jag har också grävt upp ett trådgårdsland i vår skruttna lilla trädgård. Där odlar jag potatis och vitlök, eller någon slags lök. Sen odlar jag krondill, det blir gott när man kokar kräftor. Fast nu har allting dött av kylan. Utan löken då som klarar sig år ut och år in. Om ingen dum fågel bestämmer sig för att gå runt och gräva som de alltid ska göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

DU ÄR SÅ COOL. snyggis.
/selma