söndag 14 oktober 2007

Praktikant som vill skapa diskussion




– Bra reklam skapar eftertänksamhet, intresse och diskussion.
Det säger Mikael Åberg. Under två månader gör han sin praktik på Concret. Till vardags läser han grafisk design på Södra Vätterbygdens Folkhögskola.


– Jag har varit intresserad av grafisk design så länge jag kan minnas. Jag trivs väldigt bra med utbildningen och den har ett gott rykte. Inte minst är ju praktiken en viktig del, säger Mikael.
Vad förväntar du dig av din praktik?
– Möjligheten att praktisera på en byrå som Concret är något jag är oerhört glad över. Min ambition är att lära mig så mycket som möjligt. Förhoppningsvis kommer praktiken att göra klivet från skolbänken till arbetslivet kortare efter min examen i vår.

Hockey och Boxning

Hur ser din drömarbetsplats ut?
– Bra arbetskamrater, fungerande organisation, varierande arbetsuppgifter, god sammanhållning. Och så gärna en läskautomat.
Vad gör du när du inte pluggar eller praktiserar?
– Umgås med familj och vänner, tränar hockey och boxning. Sedan gillar jag att följa all form av tv-sänd fotboll samt att resa.


Hundar är som bekant ett kärt ämne på Concret. Ovan syns Mikael med sin hund;Jack Russel-valpen Ella.

Inga kommentarer: