fredag 26 oktober 2007

Min arbetsvecka på Concret





Det var riktigt fint vill jag säga.
Jag fick göra allt från att leka i photoshop till att jobba i flash. Jag trodde flash skulle vara mycket enklare, så jag gjorde inte några större framsteg där inte. Däremot i illustrator, som jag har arbetat med lite i skolan, gick det någorlunda bra.
Jag har också fotat lite med Concrets häftiga kamera. Det blev ganska bra. Det var roligt att få använda photoshop på sina egna bilder.

Sällskapet på jobbet har inte varit att klaga på.
Trots hög ålder (förlåt) så har alla haft en någorlunda bra musiksmak. Tro det eller ej. Hittade lite Rage against the machine på datorerna här.
Alla har varit jättetrevliga och varje dag har det varit en ny hund på besök. Favoriten var nog den söta Rottweilern som David hade med sig idag.
Kaffet kanske dock inte var det godaste jag druckit, och inte nog med det de har tre kafferaster om dagen. Kaffet är i espressoklass och serveras i stora lattemuggar, utan mjölk. Hyperaktiv går man runt på kontoret i en halvtimma efter kaffedrickningen.
Jag får också ha en lång matrast varje dag, de första dagarna var jag och åt köttfri kost i skolan eftersom jag är uppskriven som vegetarian. På onsdagen fick jag avnjuta en god kebab med Anders. Jag hade glömt bort helt hur kött smakade. Det var gott.

Torsdagen var vi och åt på Djungel Thai, det var kött och det var S-T-A-R-K-T. Ur mina öron kom det ångor från den starka chilisåsen. Det var gott, men lite väl starkt för min smak.
Idag fredag gled jag ner till Mackmakeriet och köpta en chilimacka.
Jag tror tyvärr inta att jag har hjälp till med så mycket på Concret, men jag har i alla fall lärt mig väldigt mycket.

Ett klagomål jag vill ta upp är att det är minusgrader i byggnaden. Alla går runt i t-shirts och märker inget av kylan. Kanske har de lagrat upp med underhudsfett under alla kebabmåltider, men för en undernärd liten tonåring så är det inte särskilt varmt. Sitter med halsduk och skulle gärna ha på mig ett par vantar just nu också. Skulle i och för sig bli lite svårt att nå tangenterna då.

Som tackpresent satte jag mig ner halv ett i natt och klippte och klistrade ihop ett tackkort. Tackkortet föreställde alla här på Concret.
Idag tog jag också med mig min gamla Cataluna. Hon är så vacker och det är en gitarr för er som undrar. Jag fick spela lite grann, men bäst på gitarr var nog ändå David. Hade faktiskt tjuvövat lite igår på en Jose Gonzales.

Om jag ska sammanfatta min tid här på Concret så ger jag den fem läsugglor av fem möjliga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allt hänger ihop; dricker du det starka kaffet och äter den starka maten känner du inte kölden.

Anonym sa...

diktläsningen är innan banden spelar. banden börjar spela klockan 8. så diktläsningen börjar runt halv 8. bara så ni vet (: