torsdag 8 november 2007

Att vara närmast

Det händer mycket på byråsidan i Jönköping just nu. Det är inspirerande.
Nya aktörer tillkommer. Andra försvinner, antar ny skepnad och poppar upp igen.
Någon vill vara bäst. Någon annan störst. Vassast. Hippast. Smartast. Nyast.

Vi vill vara närmast.
Inga onödiga mellanhänder.
Ingen stor kostym som säkert är både dyr och flott, men som likt förbannat sitter illa i grenen.
Personligt, engagerat och nära ska det vara. Närmast.
Så har vi jobbat sedan 1978.

En av våra uppdragsgivare sa en gång »det bästa med att jobba med Concret är det där skrattet ni bjuder på i trappan varje gång jag kommer hit.«
Det här var på den tiden när vi inte hade porttelefon utan gick ner och tog emot kunderna vid gatan. Uttalandet sammanfattar så väl vad Concret handlar om:
Vi kan göra världens bästa kampanj, den kan glittra och glänsa aldrig så.
Är vi inte personliga, engagerade och nära kommer ändå ingen att vilja köpa den.

Det kan låta enkelt. Är svårt. Om man inte kan det, förstås.
Och för er som undrar, (läs: ni som aldrig varit här) sedan porttelefonen gjort entré bjuder vi på skratten vid fikabordet istället.
Testa, du kanske gillar det.

En sista sak; startåret 1978 gör ju automatiskt 2008 speciellt. 30 år av fullservice inom kommunikation. Det kommer vi bland annat att fira genom att rekrytera:

en AD - kreativ, framåt och allt det där; men framförallt vill vi att du är personlig.
en projektledare - offensiv och strukturerad såklart; men givetvis främst dedikerad att vara närmast av alla.

Hamna först i kön; skicka en intresseanmälan till David redan nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Har ni något sista ansökningsdatum för de två tjänsterna?

Concret sa...

Nej, Det här vara bara en liten föraning.
Sedvanlig annons kommer.
Men säg så här; senast någon sekund innan klockorna ringer för nytt år vill vi ha din ansökan.