fredag 30 november 2007

Slutsignal

Då var man framme vid målgången efter lite mer än två månaders lärorik praktik på Concret. Bara någon ynka dag kvar innan det är dags att återgå till skolan. Vad mer kan jag säga än att tiden här har varit hur bra som helst. En lärorik tid då jag fått ta del av hur saker och ting fungerar i praktiken. Vidare har jag fått pröva på diverse olika uppdrag såsom utveckling av den interna webbsidan och logotypeförslag mm. Just webbutvecklingen är helt klart den delen av min praktik som betytt mest för mig. Genom att arbeta ständigt med designanalys av flertalet hemsidor, såväl lokala och nationella som globala. Att bygga designenliga webbsidor som med hänsyn till trender och funktioner skall passa de målgrupper och normer som företaget har. Bara detta var i sig en stor utmaning. En utmaning som jag lärde mig väldigt mycket av. Att kunna ha sk bollplank när saker och ting inte riktigt går vägen är givetvis också värdefullt under en praktik. De flesta av de frågetecken jag haft innan och under min tid här har suddats ut tack vare de fyra hjälpsamma och proffsiga medarbetare jag haft.

Väl tillbaka i skolan väntar en individuell presentation modell tyngre, för att redogöra för vad man har gjort under sin praktiktid. Men min tid på Concret kan omöjligen beskrivas tillräckligt under angiven tid för att redogöra för alla hur bra jag haft det.

Vill givetvis passa på att tacka Anders, David, Mats och Ulf för att ni stått ut med mig under två långa månader och bidragit med er kunskap och alla galna upptåg och berättelser under de numera ökända kaffe- och lunchrasterna. Det har varit grymt kul att lära känna er!

Tack!

Mikael Åberg

Inga kommentarer: